Załóżmy, że mamy do wyboru dwie rozmaite wódki.

Alkohol w Polsce można leganie zakupić po ukończeniu osiemnastego roku życia. Wtedy to człowiek po raz pierwszy legalnie spróbować różnych napojów alkoholowych. Natomiast jak człowiek nie posiadający doświadczenia ma określić, który trunek wybrać? Zakładając, iż taka decyzję powinien podjąć sam bez ingerencji swoich przyjaciół czy rodziny, odpowiedź jest łatwa – za pewne wybierze tę butelkę z alkoholem która jest ładna wizualnie oraz jest w przystępnej cenie. Etykiety na różnego rodzaju wódkę przede wszystkim mają za zadanie zareklamować markę, zaprezentować dany produkt oraz zawartość procentową alkoholu, niemniej jednak przede wszystkim przyciągnąć potencjalnego klienta.
Przypuśćmy, iż do wyboru mamy 2 różne wódki o bardzo identycznym składzie a oprócz tego dokładnie takiej samej cenie. A więc którą z tych dwóch różnych wódek  wybierzemy? Na pewno tę wódkę która będzie podobała się naszemu mózgowi. Jest to prosty zabieg kosmetyczny producentów, poprzez który zdobywają znacznie szersze grono odbiorców. Chwytliwa rymowanka, wierszyk, lub hasło, iż nasza wódka to z pewnością tradycja smaku od xxx lat, a na dodatek niewielki obrazek, który znakomicie będzie pasował do reszty. A już na sam koniec dokładnie przemyślana nazwa, a wszystko to połączone dokładnie ze sobą na jednej etykiecie, która całkiem możliwe, że w setkach a nawet milionach egzemplarzy będzie rozprowadzona i trafi do codziennego użytku.
Mogłoby się wydawać, że to kawałek papieru przyklejonego do jakiejś butelki i w ogóle nie ma znaczenia, jednakże jak się okazuje, tego typu etykieta ma duży wpływ decyzję konsumentów.

Autor: etykiety na wódkę